Сучасні батьки воліють сприяти всебічному розвитку своїх малят. Шукаючи хобі, яке захопить увагу дитини, мами й тати записують малечу на різноманітні гуртки. Один зі способів корисно проводити час — практикувати швидкий лік, наприклад, з викладачем нашого Центру розвитку дитини SMARTUM. Чи потрібні заняття з ментальної арифметики саме вашій дитині — пропонуємо визначитися, прочитавши цю статтю.
Яким діткам варто опановувати швидкий лік?
Якщо коротко, ментальна арифметика — хобі, котре підходить абсолютно кожній дитині. Під час навчання відбувається потужний мисленнєвий процес, що активує утворення нових нейронних зв’язків. Опанування швидкого ліку піде на користь таким дітлахам, які:
- Мають низькі оцінки з математики та інших точних наук.
- Погано розуміють англійську.
- Характеризуються замкненістю та низькою самооцінкою.
- Не вміють достатній час зосереджувати увагу на завданнях.
- Мають мовленнєві порушення.
Завдяки вже першому заняттю дитина починає рахувати швидше, її пам’ять починає зміцнюватися, розвивається уява, а також малеча стає більш уважною.
Тренування зі швидкого ліку закладають основу для подальшого успішного навчання: дитина стає більш самостійною, не прохає маму й тата допомагати з домашніми завданнями. Заняття з викладачем, особливо в групі з однолітками, розвиває комунікаційні навички дитини, заряджає позитивними емоціями та енергією. Групи складаються з невеликої кількості учнів, що дозволяє кожному з них продемонструвати свої навички, бути почутим та отримати допомогу, якщо щось незрозуміло.
Віддавати на ментальну арифметику чи ні: як визначитися за віком дитини?
Багато хто з батьків починає серйозно навантажувати малечу різними секціями ще з самих ранніх років. Та насправді до 4-річного віку навчання швидкої лічби може стати для маленького непосиди надмірним навантаженням, особливо якщо його поєднувати з іншими розвивальними захопленнями. Не кваптеся віддавати дитину на заняття, адже дитяча психіка ще не готова оброблювати надто великі обсяги інформації.
Віковий період з 5 до 15 років вважається оптимальним для занять, адже мозок є найбільш піддатливим. Це оптимальний вік для помірної інтелектуальної праці й гармонійного навчання, оскільки саме в цей час закладається фундамент логічного та творчого мислення, мозок є найбільш піддатливим, а здатність мислити образами функціонує цілковито.
В якому б віці ви не записали дитину на заняття з ментальної арифметики, варто стежити за режимом роботи та відпочинку, адже організм, що зростає, потребує багато часу на відновлення після когнітивного навантаження, до того ж інформації треба дати час засвоїтися. Звертаємо вашу увагу, що емоційне перевантаження може спровокувати стрес та небажання займатися далі. Допоможіть дитині правильно вибудувати графік занять — і вона залюбки, без сліз та капризів здобуватиме нові знання.
Якщо ж ви запропонували дитині займатися усною лічбою чи навіть вона відвідала перше заняття, проте не хоче займатися далі, не змушуйте її, бо деяким дітям більше подобаються активні хобі, а примус — поганий помічник в процесі опанування ментальної арифметики. Повторіть спробу занять через рік.
Якщо ж дитина все ж вподобала заняття, процес не просто захопить її, а й принесе практичну користь: допоможе швидко та точно розраховувати решту в магазині, розв’язувати завдання на час, оцінювати власні витрати та навіть сприятиме поліпшенню успіхів у спорті, танцях чи гімнастиці завдяки комплексному тренуванню мозку.